Kinderdans

De lessen kleuterdans zijn voor kinderen van 4 t/m 6 jaar. De lessen zijn opgebouwd uit korte oefeningen waarin de basis van het klassiek ballet en jazzdance verwerkt zijn.

Peuterdans is er voor kinderen vanaf 2½ t/m 4 jaar. De lessen zijn speels van opzet en spelen in op de fantasierijke belevingswereld van de kinderen. We maken gebruik van attributen zoals doeken, linten en bloemen. Kinderen leren om te luisteren naar de muziek, om op verschillende soorten te bewegen, in een rij of kring te staan. De structuur van de peuterdanslessen lijkt op die van de kleuterdanslessen waardoor deze lessen goed op elkaar aansluiten.
Kinderdans is er voor kinderen van 3 t/m 5 jaar. Deze les komt overeen met de kleuter- en peuterdanslessen. Op een speelse manier worden de beginselen van het klassiek ballet en jazzdance geoefend.

Moderne dans

Moderne dans is een expressieve dansvorm. Het ontstond in het begin van de 20e eeuw als reactie op het klassieke ballet. Men wilde aardser, natuurlijker bewegen. Gebruik maken van de zwaartekracht en van spanning en ontspanning is hiervoor kenmerkend. Moderne dans is dansen vanuit je gevoel en op zoek gaan naar nieuwe bewegingen. In de lessen doen we verschillende oefeningen om je techniek te verbeteren. In de lessen draag je kleding waarin je makkelijk kun bewegen en dans je op sokken, blote voeten of balletschoentjes.

Tapdance

Tapdance kennen we uit Broadway musicals. Beroemde tapdancers zijn Fred Astair en Gene Kelly. Tapdansen doe je op speciale tapschoenen. Dit zijn schoenen met een metalen plaatje onder de hak en de tenen. In de tapdanslessen maak je ritmes met je handen en voeten op de maat van de muziek. Tapdance kun je doen op verschillende soorten muziek of zelfs zonder de begeleiding van muziek.

Pilates

Pilates is een trainingsmethode gericht op kracht, lenigheid en stabiliteit. Alle oefeningen worden uitgevoerd met volle aandacht voor je krachtcentrum (buik, rug- en bekkenbodemspieren). Ademhaling is essentieel. Tijdens de oefeningen word je gestimuleerd je te concentreren, terwijl je de spierketens van je lichaam traint. Zo verbetert je bewustzijn, coördinatie en lichaamshouding. Alle oefeningen worden op rustig tempo  uitgevoerd op een matje op de grond. Soms gebruiken we attributen zoals dynabands of een yogabal.

Bootcamp

De Bootcamp is voor mannen en vrouwen die houden van een fysieke uitdaging om zich fit en sterk te voelen. In de bootcamp maken we gebruik van een crossfit trainingsvorm die fitness, gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert. Deze intensieve training in teamverband motiveert je om de oefeningen op jouw maximale snelheid en intensiteit uit te voeren. Onder goede begeleiding van een fitnessinstructeur maak je tijdens de training gebruik van fitnessmateriaal zoals barbells, dumbbells, kettlebells, zandzakken en touwen.

Klassiek ballet

Klassiek ballet ziet er sierlijk en elegant uit, maar om de bewegingen juist uit te voeren is er wel degelijk spierkracht voor nodig. Alhoewel klassiek ballet een dansdiscipline op zichzelf is, kan het een ideale basis en ondersteuning voor alle andere dansstijlen zijn. Houding, souplesse, coördinatie en muzikaliteit zijn de uitgangspunten van deze techniek.

In een vergevorderd stadium wordt er gedanst op spitzen. Speciale balletschoenen waarbij je op de punt van je tenen mag dansen. Als je op spitzen wilt dansen moet je minimaal 2 jaar balletervaring hebben en ouder zijn dan 12 jaar.  e voeten en je spieren moeten sterk genoeg zijn. Daarom kijkt een fysiotherapeut vooraf naar je houding en kracht in de benen en corestability om te beoordelen of het verantwoord is dat je begint met spitzen.

Streetjazz

Streetjazz is een mengvorm van verschillende dansstijlen zoals jazzballet, streetdance, hiphop, urban, en showdance. Er wordt gedanst op verschillende soorten muziek zoals popmuziek, hiphop, dancehall of house. Naast sprong- en draaitechnieken en werken aan kracht en lenigheid, studeren we een choreografie in met stoere, strakke of snelle en swingende bewegingen.

Zumba

Zumba is opzwepend, doeltreffend en makkelijk te volgen. Het een Latijns-Amerikaans-geïnspireerd, calorieverbrandend dans- en fitnessfeest dat miljoenen mensen plezier en gezondheid oplevert.Het is voor jong en oud, voor mannen en vrouwen die aan hun conditie willen werken. Je kunt op jouw eigen niveau meedoen. Doe mee en geniet van de internationale ritmes, en zonder dat je het in de gaten hebt ben je bezig met het verstevigen van spiergroepen en het verbeteren van je uithoudingsvermogen.

Yoga

Yoga bestaat uit een systeem van oefeningen om beheersing te verkrijgen over de geest en vooral het lichaam. De yogales bestaat uit de beoefening van lichaamshoudingen en ademhalingstechnieken. Er wordt gewerkt aan balans, kracht, core-stabiliteit en concentratie. We sluiten de les af met een meditatie om de eenheid van lichaam en geest te voelen.

Yoga is een populair middel om te onthaasten en stress te verminderen. Daarnaast wordt aan de technieken ook een gunstig effect toegeschreven op het zenuwstelsel, de klieren en andere belangrijke organen en treedt er in het algemeen een versoepeling van het lichaam op.  Het doel van yoga is vooral het bevorderen van de gezondheid en het welbevinden.